סדנאות להשתלבות בתעסוקה – כל מה שצריך לדעת

סיוע לאוכלוסיות מוחלשות בהשתלבות במעגל העבודה היא אינטרס של המדינה ושלנו כאזרחים. הגדלה של מעגל התעסוקה מביא עימו שלל יתרונות קצרי וארוכי טווח, הן עבור הפרט, והן עבור כלל החברה,. אילו אוכלוסיות זקוקות לסיוע בהשתלבות בתעסוקה ואיך ניתן לעשות את זה נכון? התשובות במאמר הבא.

יתרונות הגדלת המעגל

אחוז האבטלה בישראל אינו גבוה באופן יחסי, אך בחינה מחודשת של הנתון מגלה כי שיעור האנשים שאינם עובדים הוא גבוה וזאת "תודות" לאוכלוסיות שמתקשות להשתלב במעגל התעסוקה בשל מגוון חסמים. השתלבות של כמה שיותר אזרחים במעגל התעסוקה מחזקת את הכלכלה ואת התוצר הגולמי, מצמצמת פערים חברתיים ומוציאה משפחות ממעגל העוני. בנוסף, הגדלת מעגל התעסוקה חוסך כסף למדינה בשל הקטנת כמות האזרחים התלויים בסיוע חודשי של קצבאות ביטוח לאומי. לכן, זהו אינטרס חברתי-מדיני מהמעלה הראשונה.

הסדנאות שלנו

אחת הדרכים האפקטיביות ביותר לשילוב של אוכלוסיות רלוונטיות בשוק התעסוקה היא בנייה של סדנאות מקצועיות המסיעות לשילוב מהיר ומקצועי בתחומים שונים. ארגון בעצמי פועל מזה כ-25 שנה בנושא ונותן מגוון של סדנאות להשתלבות בתעסוקה:

  • מיפנה – תוכנית המשלבת בין תהליך קבוצתי וליווי פרטני כבסיס ליצירת שינוי אישי ותעסוקתי.
  • תעסוקה לרווחה – תוכנית המשלבת בין תהליך קבוצתי וליווי פרטני ונוגעת בין השאר בנושאים של התנהלות כלכלית נכונה במשק הבית לשינוי תעסוקתי נדרש.
  • אשת חיל – תוכנית המעניקה לאימהות מחברות מסורתיות כלים להשתלבות בעולם התעסוקה.
  • מעברים – תוכנית המסייעת לקהילות ולתושבי המגזר הכפרי להשתלב בשוק התעסוקה.

בנוסף ניתן לרכוש סדנאות לקידום ושימור עובדים בקרב המגזר העיסקי לטובת חיזוק ושימור העובד במקום עבודתו ומתן כלים להתפתחות ארוכת טווח.
התוכניות מובלות על ידי אנשי מקצוע בתחומם התעסוקתיובליווי של אנשי טיפול וסיוע. התכנים המקצועיים מותאמים לכל אוכלוסייה בהתאם למאפיינים הייחודיים לה. הארגון מעביר סדנאות לאוכלוסיות ממוקדות וגם לאוכלוסייה הכללית הנזקקת לכך.

פעילות הארגון

ארגון בעצמי פועל מזה כ-25 שנה במדינת ישראל בתחום שילוב בשוק העבודה, העצמה תעסוקתית וניהול כלכלי נכון. הארגון מוגדר כארגון ללא מטרת רווח ופועל ע"י אנשי מקצוע המועסקים ועובדים בארגון. ארגון בעצמי מסייע לאוכלוסיות מוחלשות ומספק להן שירותים מקצועיים ואיכותיים ללא עלות.

עשיתי זאת – בעצמי

המטרה המרכזית שלנו היא להביא לצמצום הפערים החברתיים במדינת ישראל, הכלי המרכזי הוא שילוב של כמה שיותר אנשים למעגל העבודה. אנו מאמינים בפעילות שלנו, ובחשיבותה ושמחים על ההצלחות הרבות שלנו כארגון וולונטרי בישראל. ניתן לתמוך בנו באמצעות התנדבות במוקד הסיוע הטלפוני במסגרת תוכנית תעסו-קו או מתן תרומה למען המשך והרחבת הפעילות.