סיוע בכתיבת קורות חיים – טיפים מנצחים

קורות חיים הכתובים בצורה טובה עשויים לעשות את ההבדל בין דחייה לקבלה לעבודה. ישנם דברים רבים שכדאי לדעתעל מנת לכתוב קורות חיים מוצלחים ואפקטיביים, לכן על מנת להביא לתוצאה הטובה ביותר עבורכם מומלץ להיעזר בסיוע מקצועי של מומחה בתחום. איפה תוכלו לקבל סיוע מקצועי וחינמי? התשובה נמצאת בשורות הבאות.

רושם ראשוני זה כמעט הכל

שוק העבודה אינו שוק פשוט והוא כולל מאות ואלפי מועמדים באותו תחום המתמודדים על מספר מצומצם של משרות. המגייסים של החברות והמעסיקים משקיעים בממוצע כ-4 שניות של רפרוף לפני שהם עוברים לדף קורות החיים של המועמד הבא. לכן, הזמן הניתן לכם ליצירת רושם הוא כ-4 שניות בלבד במהלכן עליכם להרשים את המגייס על מנת שימשיך לקרוא את המסמך שלכם ואולי יעביר אתכם לשלב ראיון העבודה.

קורות החיים מהווים "כרטיס ביקור אישי" ומטרתם העיקרית היא לגרום למעסיק הפוטנציאלי להזמין אותך לראיון עבודה. עליהם לכלול את התכונות והיתרונות שלך בנאמנות ובהתאמה לדרישות השוק.

כאשר שולחים קורות חיים במייל, יש לציין בכותרת את שמכם ואת הגדרת המשרה המבוקשת ו/או מספר המשרה. ציינו פרטים אלה גם בגוף המייל ביחד עם כמה מילים שיגרמו למעסיק לפתוח את המסמך הנילווה ולהתעניין בך.

מומלץ לשלוח קורות חיים יחד עם מכתב נלווה המדגיש את ההתאמה לתפקיד, המוטיבציה לתפקיד ו/ או הניסיון הרלוונטי לתפקיד, חלק זה יכול לסייע ביצירת בולטות אל מול שאר המתמודדים על אותה המשרה. במידה ואתה מחפש במספר תחומים מומלץ להכין מספר גרסאות של הקורות חיים כאשר כל גרסה ממוקדת בניסיון הרלוונטי לאותו תחום, כמו כן מומלץ להתאים כל גרסה למשרה ולחברה הפוטנציאליים שאליה שולחים.

כתיבה מקצועית

קבלת סיוע בכתיבה של קורות החיים היא דבר מקובל ואינה מעידה על היעדר כישורים או חוסר יכולת מצדכם. עזרה של איש מקצוע תיתן לכם הכוונה וזווית הסתכלות רחבה יותר על אופן הכתיבה הנכון. איש המקצוע יידע למקד אתכם בנקודות הרלוונטיות לכתיבה ויוכל לסייעה לכם לבנות את המסמך בצורה נכונה. אנשי מקצוע של 'בעצמי' יודעים לסייע בהיכרות עם כוחות וכישורים ותרגומם לקורות החיים ולסייע בהבנה מה מחפשים בעולם העבודה. חשוב לזכור כי מגייסים קוראים עשרות ומאות מסמכים של קורות חיים, לכן כל דבר שיעניק לכם יתרון ויגרום לכם לבלוט הוא חשוב ויש לנצלו.

עזרה בכתיבת קורות חיים

כיום, ישנם מכונים וחברות המסייעות בכתיבה של קורות החיים, אך ניתן למצוא גם ארגונים וולונטריים הנותנים שירות בתחום ללא עלות. ארגון "בעצמי" הוא אחד מהארגונים הללו, אשר מעניק סיוע מקצועי בכתיבה לאוכלוסיות הנדרשות בסיוע להשתלבות במעגל התעסוקה. הארגון פועל בזה כ-25 שנה בתחום בישראל, מעסיק מתנדבים ואנשי מקצוע בעלי ניסיון רב ואנו נשמח לעמוד לרשותכם ולסייע גם לכם. לפרטים נוספים ניתן ליצור קשר בקו הסיוע: 2119*.